( Click for English )

Helsingin akateemiset kinkyt ry eli Häkki on Suomen suurin BDSM:n ja fetisismin saralla toimiva opiskelijayhdistys kinkyille, eli ihmisille, jotka kokevat BDSM:n tai fetissit osaksi seksuaalista identiteettiään. Yhdistyksen tarkoituksena on seksuaalisen tasa-arvon edistäminen Suomessa, erityisesti Helsingin yliopiston opiskelijoiden keskuudessa. Häkki tarjoaa BDSM:stä tai fetisismistä kiinnostuneille suvaitsevaisen ja ymmärtävän yhteisön, jossa tavata muita aiheesta kiinnostuneita, keskustella aiheisiin liittyvistä kysymyksistä ja pitää hauskaa samanhenkisellä porukalla.

Häkin tärkeimpiä päämääriä on pääkaupunkiseudun nuorista kinkyistä koostuvan yhteisön rakentaminen ja kehittäminen, sekä kinkyilyyn liittyvä valistus- ja tiedotustoiminta. Käytössämme on mm. yli 450 hengen vahvuinen Discord-palvelin, jota on syystäkin kehuttu Suomen parhaaksi kinky-Discordiksi. Järjestämme myös erilaisia kinkyhenkisiä tapahtumia – kuten miittejä, kursseja ja työpajoja – ympäri vuoden. Toimintamme pohjautuu vahvasti opiskelijoiden lukukausirytmiin, mutta pyrimme järjestämään tapahtumia myös mm. kesäloma-aikaan. Suurin osa tapahtumistamme on suunnattu vain jäsenillemme, mutta järjestämme myös avoimia tapahtumia kaikille täysi-ikäisille.

Häkissä jokainen saa vapaasti olla täysin oma itsensä, ja osallistua tapahtumiin ja keskusteluihin juuri sen verran kuin mikä itsestä hyvältä tuntuu. Voit halutessasi vain seurata keskustelua ja imeä kinkytietoutta itseesi, tutustua toisiin häkkiläisiin, hakea tuntumaa siihen miten omaa kinkyilyuraa kannattaisi aloitella, tai hypätä myös suoraan sinne syväänkin päätyyn. Kukaan ei katso sinua pahasti, toimitpa miten tahansa. Häkin toiminnassa on keskeistä suostumuksen korostaminen, eli voit osallistua toimintaamme juuri sen verran kuin haluat.

Viime vuosien aikana jäsenmäärämme on kivunnut jo yli 900 jäseneen, joista 58% on Helsingin yliopiston opiskelijoita, 14% muita opiskelijoita ja 28% kannatusjäseniä. Jäsenmäärältään mitattuna suurin ikäryhmämme on 21-25 -vuotiaat Helsingin yliopiston opiskelijat. Jäsenistämme 72% asuu Helsingissä, 9% Espoossa, 7% Vantaalla, 4% kehyskunnissa ja loput 8% muilla paikkakunnilla. Suomea ensisijaisena kielenään puhuvia jäsenissämme on 91%, ja muita kieliä puhuvia 9%.

Toimimme pääasiassa Helsingin yliopiston opiskelijoiden keskuudessa, mutta toivotamme tervetulleiksi mukaan myös muut akateemiset ja ei-akateemiset kinkyt. Voit hakea jäseneksemme täyttämällä kotisivuiltamme löytyvän jäsenlomakkeen ja toimimalla siinä annettujen ohjeiden mukaisesti.

Tervetuloa mukaan!

“Olen tutustunut Häkin kautta moniin ihaniin ihmisiin, pidän nykyään useita häkkiläisiä hyvinä ystävinä. Häkki on rikastuttanut elämääni upeiden ihmisten lisäksi myös monilla hienoilla kokemuksilla. On ihanaa että Häkki järjestää omia bileitä, niissä on turvallinen olo.”

— Muunsukupuolinen, 41